စာေပနဲ႔လူသား

   “ေလာက၌ အသက္၌ အသက္ေျခာက္ဆယ္အရြယ္ လူငယ္တို႔ရွိသလို၊ ဆယ္႔ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ လူႀကီးတို႔ရွိေန၏။” ဤကားဆရာႀကီးတက္တိုးမိန္႔ဆိုခဲ႔ေသာ စကားေပတည္း။ ဆိုလိုရင္းကိုျပန္ေတြးေသာ္ လြန္စြာမွန္ကန္ လွေသာ ဆရာႀကီး၏ အေတြးအေခၚေၾကာင္႔ ဆရာႀကီးအား ၾကည္ညိဳေလးစားမိရသည္။ စာေရးသူတို႔ မ်က္စိေရွ႕တြင္ ျမင္ေတြ႕ေနၾကရေသာ အရိပ္တို႔အထဲ ထိုစကားႏွင္႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ႀကဳံေတြ႕ေနၾကရသည္။ လူငယ္အခ်ိဳ႕။ လူငယ္ဆိုေပမယ္႔ အသက္ေျခာက္ဆယ္အရြယ္ အေတြးအေခၚတို႔ျဖင္႔ အသိဥာဏ္တို႔မွာ မယုံႏိုင္စရာ ႀကီးမားျမင္႔ျမတ္ေနၾက၏။ အသက္ေျခာက္ဆယ္အရြယ္ လူႀကီးအခ်ိဳ႕မွာမူ အသက္အရြယ္ႏွင္႔မမွ်ေအာင္ အေတြးအေခၚအသိဥာဏ္က ေခါင္းပါးေနၾကသည္လည္းရွိ၏။ အသိဥာဏ္က ကေလးအရြယ္မွ်သာ။ ဤသည္ကိုပင္ ဆရာႀကီးတက္တိုးက ရည္ရြယ္ေျပာဆိုခဲ႔ျခင္းျဖစ္သည္။
                          အသိဥာဏ္အေတြးအေခၚႏွင္႔ပတ္သက္၍ တိုးတက္ရင္႔သန္မႈရွိေစရန္ စာဖတ္သင္႔သည္ဟု အနီးကပ္ဆုံး အလြယ္ဆုံးတင္ျပလိုေပသည္။ ထိုသို႔စာဖတ္ရာတြင္လဲ ဖတ္ရုံႏွင္႔မၿပီးပဲ တစ္ခါတည္းမွတ္သားသြားရန္ လုိေနေပေသးသည္။ စာဖတ္သူတစ္ခ်ိဳ႕တြင္ စာကိုဖတ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ ဖတ္ၿပီး၊ ၿပီးၿပီဟုသာ ဆိုရေပမည္။ စာေရးသူ ဘာကိုရည္ရြယ္၍ ေရးသြားသလဲ၊ မွတ္သားစရာ ဘာေတြရွိသလဲကိုမူ မွတ္မထားပဲ ရွိၾကသည္လည္းရွိေနၾက၏။ တစ္မ်က္ႏွာၿပီး တစ္မ်က္ႏွာ ေမ႔ကာသာဖတ္သြားလွ်င္ ဘာအက်ိဳးမွ် ရွိမည္မဟုတ္ပဲ အခ်ိန္ကုန္၍ မ်က္လုံးသာေညာင္းေပမည္။ ထိုသူသည္ စာအုပ္တစ္အုပ္လုံးၿပီးေအာင္ ဖတ္သြားေသာ္လည္း၊ လမ္းေဘးအမႈိက္ပုံထဲက စာရြက္တစ္ရြက္ကို ေကာက္ခါဖတ္၍ မွတ္သြားေသာ အမႈိက္ေကာက္သည္႔ ကေလးငယ္မွ်ေလာက္ပင္ အသိဥာဏ္တိုးတက္လာမည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင္႔ စာအုပ္စာေပ လူ႔မိတ္ေဆြဟု အဆိုရွိေသာ္လည္း စာအုပ္မ်ားရွိေနပါလွ်က္ ကိုယ္ကမွ မိတ္ေဆြမဖြဲ႔တတ္လွ်င္ စာအုပ္မိတ္ေဆြ စာေပမိတ္ေဆြ ျဖစ္မလာႏိုင္။ လူသည္ အသိဥာဏ္ရွိေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္။ ထိုအသိဥာဏ္ကို ရင္႔သန္၍ အျမင္မွန္ေစရန္ စာဖတ္သင္႔ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ ယေန႔ ကမၻာႀကီးသည္ တစ္စတစ္စ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင္႔အမွ် ထိုေျပာင္းလဲမႈ အရာဝတၳဳသေဘာတရားမ်ားကို သေဘာေပါက္နားလည္ ေနေစရန္ အသိဥာဏ္ရွိဖို႔လိုသည္။ အေတြးအေခၚရွိေနဖို႔လုိသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ စာဖတ္ရမည္ဟု ဆိုရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ စာဖတ္သည္တြင္လည္း စာအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနျပန္၏။ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရ၊ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ကဗ်ာ၊ ဝတၳဳ၊ ကာတြန္း စသည္ျဖင္႔ မ်ားစြာရွိပါ၏။ ဤတြင္ စာေရးသူတစ္ခ်က္ ေျပာလိုသည္မွာ မည္သည္႔စာေပကိုမဆို ဖတ္မွတ္သင္႔သည္ဟု ေျပာလိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။  စာဖတ္ျခင္းသည္ ပင္ပန္းႀကီးေသာအရာမဟုတ္။ တစ္ခ်ိဳ႕စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားဆိုလွ်င္ စာတစ္အုပ္ႏွစ္ ဇိမ္လုပ္လိုက္ဦးမည္ဟုပင္ ေျပာဆိုတတ္ၾကေပသည္။ စာေပမွေပးေသာ အသိဥာဏ္မ်ားသည္ အက်ိဳးမနည္းလွ။ ပင္ပန္း၍၊ အခ်ိန္မရ၍ စာမဖတ္ျဖစ္ေသာ္လဲ အလုပ္နားရက္ ရုံးပိတ္ရက္ကေလးမ်ားတြင္ စာဖတ္ျခင္းျဖင္႔ အပန္းလဲေျဖ ဗဟုသုတလဲရယူႏိုင္သည္မွာ ျငင္းစရာအခ်က္မဟုတ္ပါတကား။ စာဖတ္ဝါသနာရွင္မ်ားအဖို႔မူ ဤ အခ်က္ကေလးအား အလြတ္မခံႏိုင္ၾကေပ။ အခ်ိန္ရလွ်င္ရသလို စာဖတ္ၾကသည္။ ေလ႔လာဆည္းပူးမႈျဖင္႔ သင္ယူၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာမူ အိမ္၌ စာအုပ္မ်ားစြာရွိေနေသာ္လည္း စာဖတ္ရန္ ဝန္ေလးေနသကဲ႔သို႔ရွိေနၾက သည္။ စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္မွာမူ အိပ္မေပ်ာ္ေသာညမ်ား၌သာ စာဖတ္လိုသည္ဟု ေျပာဖူးပါ၏။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔နည္းဟူမူကား စာမ်က္ႏွာ ေလးငါးမ်က္ႏွာေလာက္ဖတ္ၿပီးလွ်င္ မ်က္လုံးက အလိုလိုအိပ္ခ်င္ သည္၊ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ ဟုဆိုေလသည္။ စာအုပ္သည္ သူ႔အတြက္ အိပ္ေဆးသဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္ဟုေျပာ၏။ စာေရးသူအေနျဖင္႔ ဘာမွ်မေျပာလိုပါ။ ယေန႔ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ျမင္းကြင္းမ်ားက ထိုသို႔မဟုတ္။ မ်ားစြာေသာ လူငယ္တို႔ ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ ေန႔စဥ္ႏွင္႔အမွ်ဆိုသလိုပင္ ဂိမ္းထိုင္ေဆာ႔ေနၾကေတာ႔သည္။ ဂိမ္းဟူေသာအရာကို စာေပထက္ပင္ ပိုမိုခင္တြယ္လာၾကသည္။ အဆိုးဆုံးေျပာရလွ်င္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားစြာတို႔သည္ ေက်ာင္းသို႔မေရာက္ပဲ ဂိမ္းဆိုင္သို႔ေရာက္ကုန္ၾကေတာ႔၏။ မ်ားစြာစိုးရိမ္ရေသာ အခ်က္ေပတည္း။ စာေရးသူတို႔ျမန္မာျပည္၌ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ားသည္ အရင္ကနဲ႔မတူ တစ္မူထူးျခား အေျမာက္အမ်ား ဖြင႔္လာၾကသည္မွာ ထိုအခ်က္ေၾကာင္႔လည္း ပါပါ၏။ ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕နယ္ ေတာမရြာအနီး ေက်ာက္ဆည္တကၠသိုလ္ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ားတြင္ တစ္ခါတစ္ရံ ႏွစ္ဆယ္႔ေလးနာရီအျပည္႔ ဆိုင္မပိတ္လိုက္ရပဲ ရွိေနခဲ႔သည္ဟု သူငယ္ခ်င္းအင္တာနက္ကေဖးဆိုင္ပိုင္ရွင္ တစ္ေယာက္ကေျပာဖူး၏။ “ဘာေတြ လုပ္ၾကတာလဲ”ဟု စာေရးသူက ေမးမိရာတြင္ “ဂိမ္းေဆာ႔ေနၾကတာ ဆရာေရ.. တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႔ လိုင္းေပၚကေန ဖြန္ေၾကာင္တာေပါ႔” ဟုေျပာေတာ႔ စာေရးသူမွာ စကၠန္႔အနည္းငယ္မွ် ၿငိမ္သက္ကာ “ေၾသာ္” ဟု သာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ၏ အေျဖကို နာၾကားမွတ္သားခဲ႔ရပါေတာ႔၏။ ေပါ႔ေပါ႔တန္တန္ေတြးလွ်င္ ဘာမွျဖစ္မည္ မဟုတ္ဟုထင္ရေသာ္လည္း ေနာင္အရွည္အေရးကိုေတြးလွ်င္ လူငယ္တို႔အဖို႔ လြန္စြာရင္ေလးဖြယ္ေကာင္းေန သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား။ အြန္လိုင္းအင္တာနက္သည္ သုံးတတ္လွ်င္ေဆး၊ မသုံးတတ္လွ်င္ေဘး ဟုေျပာ၍ရႏိုင္ေပသည္။ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕သည္ အင္တာနက္အသုံးျပဳ၍ စာရွာၾကသည္။ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြၾကသည္။ အက်ိဳးရွိေသာအရာျဖစ္၏။ အဓိက အေနျဖင္႔ အသုံးျပဳတတ္ရန္သာ အေရးႀကီးေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဒြန္တြဲေနေသာ နိယာမသေဘာအရ အေကာင္းဘက္ကို ဦးတည္ေနေသာသူတို႔ရွိသလို ၊ အဆိုးဘက္ကိုဦးတည္ေနေသာသူတို႔လည္း ရွိေနတတ္ပါ၏။ ဤတြင္ မိမိကိုယ္၌က အေကာင္းဘက္သို႔ ဦးတည္ေနေသာသူမ်ား စာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနေစရန္ ႀကိဳးစားျပဳမူသင္႔ေပသည္။
                           စာအုပ္စာေပတို႔ျဖင္႔ အသိဥာဏ္တို႔ကို ေပါက္ဖြားေမြးျမဴပါ။ ထိုအသိဥာဏ္တို႔ျဖင္႔ အေတြးအေခၚတို႔ကို ျဖန္႔က်က္ပါ။ ထိုအေတြးအေခၚတို႔ျဖင္႔ အဆိုးအေကာင္း ခြဲျခားပါဟု စာေရးသူအေနျဖင္႔ ယေန႔လူငယ္အခ်ိဳ႕ကို ေျပာလိုေပသည္။ လူငယ္အခ်ိဳ႕ဟု ရည္ရြယ္ေျပာဆိုရျခင္းမွာ အေထြအထူးတင္ျပစရာ မလိုဟုထင္သည္။ အခ်ိဳ႕က အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚ အဆိုးအေကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိၾက၏။ အခ်ိဳ႕မွာ မူ တိမ္ဖုံးေနေသာ ေနလပမာ အလင္းမျဖာႏိုင္ၾကေသာေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤမွ်ဆိုေသာ္ စာေရးသူ၏သေဘာကို နားမလည္ႏိုင္သူမရွိၿပီဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ စာေပႏွင္႔ပတ္သက္၍ ေရးသားေျပာဆိုခဲ႔ၾကေသာ ေရွးပညာရွိ စာေရးဆရာကဝိတို႔ မ်ားစြာရွိခဲ႔ မိန္႔ၾကားခဲ႔ေသာ္လည္း စာေပဂုဏ္ စာေပအက်ိဳးသည္ ကုန္လြန္သြားမရွိေပ။ ခ်ီးမြမ္း၍မကုန္ႏိုင္သလို စာေပကေပးေသာ အသိဥာဏ္အေတြးအေခၚတို႔သည္ နက္ရႈိင္း၍ အလြန္တန္ဖိုးႀကီးလွသည္မွာ ျငင္းပယ္စရာမရွိ ျဖစ္ခဲ႔သည္။ ဤအခ်က္ကို ယေန႔ေခာတ္လူငယ္မ်ား ေလ႔လာနာယူ သင္႔လွသလို စာေရးသူမ်ားအေနျဖင္႔လည္း မိမိတို႔၏ ဝမ္းေရးကို ေရွးရႈမျပဳပဲ စာဖတ္ပရိသတ္အေပၚ ေစတနာျဖင္႔ ေရးသားၾကရန္လိုေပသည္။ မိမိေရးေသာစာသည္ မိမိဝမ္းဝ ခါးလွဖို႔ထက္ စာဖတ္ပရိသတ္ သုတအေတြးအေခၚပြားဖို႔ ရည္ေမွ်ာ္ရေပမည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ စာေပသည္လည္း  အေရာင္ေတာက္ေျပာင္မႈ အားနည္း၍ ဆုတ္ယုတ္သြားႏိုင္ေပသည္။ စာေရးဆရာမ်ားဘက္မွလည္း ဤအခ်က္ကို အေလးထားေဆာင္ရြက္ရန္ လိုေပသည္။ စာေရးဆရာသည္ ဝမ္းစာအတြက္ ေရးသူျဖစ္ခ်င္လဲ ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ သို႔တည္းမဟုတ္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကဲ႔သို႔ နာသုံးနာျဖင္႔ ေရးသည္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ စာဖတ္သူအေပၚ တစ္စုံတစ္ရာ အက်ိဳးေပးေစေသာ စာမ်ားျဖစ္ေနရေပမည္။ သို႔ရွိမွသာလွ်င္ စာေရးသူႏွင္႔စာဖတ္သူ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ စာေပေလာကသည္ ေျမကမၻာႏွင္႔ လပမာ တည္မွီရာျဖစ္ေပလိမ္႔မည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။ ျမန္မာစာေပေတာက္ေျပာင္ခဲ႔ျခင္းသည္ စာေရးသူ စာဖတ္သူတို႔ အျပန္အလွန္ရွိေနျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္ဟုမွတ္ယူမိပါသည္။ ဤေနရာတြင္ လက္ဆင္႔ကမ္း ဗဟုသုတကို တင္ျပလိုသည္။ ဗဟုသုတကို လက္ဆင္႔ကမ္းရာတြင္ ေရွးလူႀကီးမ်ား ပုံျပင္ေျပာျပသကဲ႔သို႔ ဤေခာတ္တြင္ျဖစ္ႏိုင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲပါသည္။ ေရွးေခာတ္က ညအခါအိမ္ေရွ႕ၾကမ္းျပင္တြင္ လူႀကီးသူမမ်ားက ကေလးသူငယ္မ်ားကို ပုံျပင္ေျပာျပသလို ေျပာျပ၍ လူမိုက္ႏွင္႔ မေပါင္းအပ္ ပညာရွိလူလိမၼာတို႔ကိုသာေပါင္းရမည္။ အႏွီဇာတ္၌္ အၾကင္သူသည္ ထိုသို႔သေဘာရွိသည္။ ထိုဇာတ္၌ ထိုသူသည္ ဤသို႔သေဘာရွိသည္ စသည္ျဖင္႔ ကေလးသူငယ္တို႔ကို ဗဟုသုတရေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း အေတြးအေခၚရရွိေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း သင္ျပေျပာျပသည္ကို စာဖတ္သူမ်ား ႀကဳံဖူးၾကမည္ထင္ပါသည္။ ယခုေခာတ္တြင္မရွိေတာ႔ၿပီ။ ရွိလွ်င္ပင္ အလြန္နည္းေပလိမ္႔မည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင္႔အမွ် ညအခါတြင္ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ တယ္လီေဗးလ္ရွင္း ထိုင္ၾကည္႔ၾကသည္။ ေဘာလုံးပြဲၾကည္႔မည္။ ကိုးရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကဲ႔သို႔ ဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားၾကည္႔ၾကမည္။ ကေလးသူငယ္တို႔အဖို႔ ေရွးယခင္က အခြင္႔အေရးကေလးမ်ား ဆုံးရႈံးမွန္းမသိ ဆုံးရႈံးလာၾကသည္ကို ႏွေျမာဖြယ္ရာ ျမင္ေတြ႕ေနၾကရသည္။ စာေရးသူ၏ အိမ္၌ပင္လွ်င္ ထို႔ကဲ႔သို႔ျဖစ္ေနသည္ကို ရိုးသားစြာ ထုတ္ေဖာ္ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ လက္ဆင္႔ကမ္းဗဟုသုတ အလို႔ငွာ ကေလးသူငယ္မ်ားအား စာဖတ္ျခင္းအျပဳအမူမ်ား ေလ႔က်င္႔ေပးသင္႔လွေပသည္။ ထိုင္ေျပာျပေနမွ မဟုတ္ စာဖတ္ေလ႔က်င္႔ေပးျခင္းျဖင္႔ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ စိတ္ထဲသို႔ ဗဟုသုတမ်ား သြန္းေလာင္းျခင္း အေတြးအေခၚမ်ား ျမင္႔မားေစျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရာ ေရာက္၏။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ စာအုပ္တစ္အုပ္သည္ အပန္းေျဖစရာ ဥယ်ာဥ္တစ္ခုႏွင္႔လည္း တူေပေသး၏။ စာအုပ္တစ္အုပ္ မိမိအိပ္ထဲရွိေနလွ်င္ အပန္းေျဖဥယ်ာဥ္တစ္ခုရွိေနသည္ႏွင္႔ ညီမွ်သည္ကို A book is a garden in your pocket. ဟု ဆိုခဲ႔၏။ ထို႔ေၾကာင္႔စာေပသည္ ဥယ်ာဥ္သဖြယ္လဲ ျဖစ္ေနေပေသးသည္။ ဥယ်ာဥ္သည္ မ်ားစြားေသာ သစ္သီးသစ္ဥ ပန္းမာလ္တို႔ျဖင္႔ သာယာဖြယ္ အပန္းေျဖဖြယ္ရာရွိသကဲ႔သို႔ စာေပဟူတည္းဟူေသာ ဥယ်ာဥ္သည္လည္း ဗဟုသုတ အသိဥာဏ္ အေတြးအေခၚတည္းဟူေသာ  သစ္သီးသစ္ဥ ပန္းမာလ္တို႔ျဖင္႔ လူသားအား အက်ိဳးျပဳေစ၏။ စာေရးဆရာမ်ားမွာမူ ဥယ်ာဥ္မႈးမ်ားႏွင္႔ တူၾကေလ၏။ သစ္သီးသစ္ပင္ႏွင္႔ ပန္းကေလးမ်ား အစဥ္ပြင္႔လန္းေဝဆာေနရန္ အၿမဲေရွးရႈ လုံ႔လျပဳေပရာ၏။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဥယ်ာဥ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ဥယ်ာဥ္ႏွင္႔မတူပဲ အေလ႔ေပါက္ေသာ ေတာသဖြယ္ရွိ၍ ၿခဳံႏြယ္မ်ား ျမက္ရိုင္းမ်ားျဖင္႔သာ ပိတ္ဖုံးေနေပလိမ္႔မည္။
                     စာေပဗဟုသုတ ကုံလုံၾကြယ္ဝၾကပါေစ။ ။

                                                                                                                                                         မင္းၾကည္ညိဳ

0 comments:

Post a Comment

ေျပာခ်င္တာေလးေတြရွိရင္ေျပာခဲ့ပါဗ်ာ


ခ်စ္ျခင္းတုိ႕ျဖင့္ပြင့္လန္းရာေျမ

ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

Myanmar Calendar

Followers

ေရးဖြဲ႕မိသမွ်အလကၤာပန္းမ်ား

Blogger Widgets
Blogger Widgets
ခ်စ္ျခင္းတုိ႕ျဖင့္ပြင့္လန္းရာေျမ. Powered by Blogger.